1          Przeczytaj e-mail i zakreśl cztery intencje, które wyraża jego autor (Podręcznik s. 29).

Florian … .

1 informuje o swoich potrzebach

2 informuje o swoim planie lekcji

3 wyraża opinię na temat przedmiotu szkolnego

4 wyraża opinię o swoich kolegach ze szkoły

5 opisuje swoje obowiązki

6 wyraża opinię o swoich nauczycielach

7 opowiada o przebiegu lekcji

2          Wpisz brakujące wyrazy. Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo.

lesen / bekommen / Musik / Freitag / teuer / Jahr / Bleistift / toll

1 klasse – _________________– cool

2 Dienstag – Montag – _________________

3 Chemie – _________________– Informatik

4 _________________ – zeichnen – machen

5 Pinsel – _________________ – Spitzer

3          Utwórz zwroty.

1 Texte                                               A pauken

2 Bilder                                              B sprechen

3 zu schnell                                        C zeichnen

4 einen Bleistift                                 D leihen

5 für Mathe                                        E lesen

4          Utwórz pytania do wyróżnionych części zdania.

1

– ______________________________________

– Peter hat eine Zwei in Mathematik.

2

– ______________________________________

– Am Montag hat sie Deutsch, Polnisch und zwei Stunden Sport.

3

– ______________________________________

– Ich habe am Donnerstag eine Stunde Mathe.

4

– ______________________________________

– Sie findet Geographie langweilig.

5          Uzupełnij zdania właściwą formą möchte-.

1 Ich _______________ eine Stereoanlage kaufen.

2 _______________ ihr auch mehr Taschengeld bekommen?

3 Er ___________ keine Hausaufgaben mehr machen.

4 Tamara _______________ einen Hund bekommen.

5 _______________ du jetzt Englisch lernen?

6 Wir _______________ heute ein Lied singen.

6          Utwórz zdania w trybie rozkazującym, skierowane do podanych osób.

1 du – den MP4-Player leihen

________________________________

2 Sie – nicht so laut sprechen

________________________________

3 Marie, Luise – zwei Fragen beantworten

________________________________

4 ihr – den Text diktieren

________________________________

7          Odpowiedz na pytania, używając spójnika denn oraz informacji podanej w nawiasie.

1.      Warum lernt ihr Englisch? (Nauczycielka angielskiego jest wspaniała.)

2.      Warum mag Daniel Mathe nicht? (Daniel pisze dużo klasówek.)

3.      Warum ist Tina gut in Sport? (Ona lubi grać w siatkówkę.)

4.      Warum findest du Musik interessant? ( Często śpiewamy piosenki.)

5.      Warum findest du Chemie interesant? (Często robimy eksperymenty.)

6.      Warum bist du gut in Sport? (Lubię piłkę nożną.)

7.      Warum mag Emma Geschichte nicht? (Emma uczy się dużo.) 

8.      Warum mögt ihr Physik nicht? (Rozwiązujemy tylko zadania.)